IIN METSÄSTYSYHDISTYKSEN VUODEN KOIRA –KILPAILUN SÄÄNNÖT

HOX palkitsemista muutettu, vain voittajat palkitaan

Kilpailussa kisataan kolmessa sarjassa ajavat koirat, lintukoirat ja haukkuvat koirat (Paras palkitaan). Jokaisessa sarjassa pistemäärä ratkaisee voittajan. Ajaviin koiriin kuuluu kaikki AJOK ja DRAJ kokeisiin osallistuvat rodut. Lintukoiriin kuuluvat kaikki noutajat, spanielit ja seisojat. Haukkuviin koiriin kuuluvat HIRV ja LINT kokeisiin osallistuvat rodut.
Lisäksi kaikkien rotujen kesken kisataan VUODEN KOIRA tittelistä (Paras palkitaan), jossa on palkintona Seppo Keltamäen lahjoittama kiertopalkinto. Kiertopalkinnosta kisataan vuosittain. Kisan voittaa suurin pistemäärä. Palkinnon voittaja kaiverruttaa palkintoon vuosiluvun, koiran nimen, pistemäärän ja omistajan nimen. Palkinto on toimitettava kaiverrettuna kenneljaoston puheenjohtajalle, ennen seuraavaa palkintojen jakoa. Iin metsästysyhdistys maksaa kaiverrukset kuittia vastaan.
Koiranohjaaja tai hänen valtuuttamansa henkilö ilmoittaa koiran tulokset kenneljaoston puheenjohtajalle sähköpostilla tammikuun 15pvä mennessä. Tulokset lasketaan vuoden ajalta 1.1-31.12.
Pistetaulukko:
Näyttelyt 3 kappaletta
CACIB 4p
SERT 2p

Kokeet 3 kappaletta, yksiluokkaisissa kokeissa pisteet annetaan VOI luokan mukaan (esim. AJOK ja HIRV)
CACIT 5p
VOI 1 5p
VOI 2 ja AVO 1 3p
VOI 3 ja AVO 2 2p
AVO 3 1p

Lisäksi arvokilpailuista pisteitä seuraavasti
Piirinmestaruus 10p
sijat 2-5 8p
sijat 6-> 5p

Valtakunnan ottelun voitto 30p
sijat 2-5 20p
sijat 6-> 10p
Mikäli koirilla on sama pistemäärä, ratkaisee sijoituksen kokeiden luokkatulosten pisteiden summa.
Palkinnot jaetaan Iin metsästysyhdistyksen vuosikokouksessa. Valtakunnanottelut ovat liitteenä.